Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

lördag 19 januari 2013

Silk'n Flash&Go - test del 2

Nu har jag använt min Silk'n Flash&Go många gånger, och jag har gått ganska systematiskt tillväga. Visst har jag fuskat och använt den oftare än man ska, i hopp om att få snabbare resultat. Observera, jag rekommenderar att man följer de instruktioner som medföljer maskinen, att jag inte har gjort det har varit på egen risk, och det är inte alls säkert att det har påverkat resultatet positivt.

Hur som helst, 9 behandlingar av ansikte, hals, min ena armhåla (och lite andra mindre problempunkter) senare så är den första ljuspatronen snart slut. Att jag bara har behandlat min ena armhåla är såklart i vetenskapligt syfte. När man påbörjar en behandling är det lätt hänt att man intalar sig både det ena och det andra, beroende på vad man har för förväntningar. Nu har jag resultatet svart på vitt, det går väldigt snabbt att jämföra, det är bara att lyfta på armarna.

Resultatet?

I ansiktet ser jag ingen direkt skillnad. Kanske lite. Jag vet att ansiktet ofta är det mest svårbehandlade och envisa håret, så jag tänker att jag helt enkelt får ge det mer tid. Under armarna ser man vid första anblicken ingen större skillnad, men däremot så kan jag känna att håret på den sida jag behandlat är något tunnare. Och det är ju bra, men man vill ju ha klart synliga resultat för att vara nöjd.
Vissa andra små problemområden har jag haft bättre resultat på. En liten irriterande ansamling av hår är helt borta, efter ungefär 6-7 behandlingar. Det är riktigt kul, för det betyder ju att maskinen fungerar! Då känns det ju värt att fortsätta behandla andra besvärligare områden lite längre.

Det går så snabbt och lätt att använda den, och det har varit svårt att begränsa sig till så små områden. Man vill lätt "gå loss" och behandla hela kroppen. Och det kan man ju göra, men jag vill först vara säker på att det fungerar någorlunda innan jag måste börja köpa nya ljuspatroner. Efter behandlingarna har jag ibland fått några små röda prickar som varit synliga i några dagar. Vad jag förstår så är det ganska vanligt vid liknande behandlingar. Jag har använt hudkräm och make-up som vanligt efteråt.

Nu kommer jag att börja använda min Silk'n på fler kroppsdelar så får vi se hur det går!

PS. Hårborttagning kan som vi alla vet irritera huden. Om du som jag har känslig och lättirriterad hud kan jag rekommendera Steamcream, som finns på eleven.se  Det är min absoluta favoritkräm, svider aldrig!

3 kommentarer:

  1. Hej Sanna,
    Har hittat en maskin som tydligen ska vara dunder för hemmafixaren, du som har koll på området kanske kan göra lite research och skriva lite om den eller så kanske du redan vet vad det är för maskin jag pratar om? Den heter iaf Me My Elos Syneron pro Ultra och finns bla på netonnet.se för ca 5000kr. Den ska tydligen funka för alla hårfärger och hudtyper.

    /Christian

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna, Jag undrar om denna går ävn att använda som brasiliansk? Och är den enkel att använda själv?

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna, om jag såg rätt så var det ett år sedan du skrev detta inlägget? Jag undrar hur det har gått. Har du fått önskat resultat? Vet du om det finns några risker med att använda den?
    Tack på förhand!

    SvaraRadera