Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

tisdag 13 november 2012

Silk'n Flash&Go - test del 1

Igår kom min efterlängtade Silk'n Flash&Go. Jag beställde den på fredagen och jag hade den på måndagen, så shytobuy.se hade verkligt snabb leveranstid. Däremot så var det inte en Flash&Go Lux med 5000 ljuspulser som de visade på bilden, utan en klassisk med 1000 ljuspulser. Har kontaktat dem om detta så hoppas det ändras.


I kartongen fanns enligt bild en Flash&Go, en sladd med adapter, en extra ljuspatron, instruktionsbok, instruktionsdvd och garanti. Instruktionsboken hade däremot inget kapitel på svenska, det kanske det finns om man köper den från till exempel Elgiganten men det är inget jag vet. 


Igår kväll läste jag noga igenom instruktionsboken för att kunna göra den första behandlingen nu på morgonen. Det är inte en särskilt komplicerad maskin men det är viktigt att man är noga med säkerheten. Maskinen har en inbyggd mekanism som gör att det inte går att trycka av en ljuspuls om maskinen inte är tryckt mot huden. Det finns även en sensor som läser av hudfärg så att man inte ska riskera att bränna sig om man är mörkhyad eller solbränd, eftersom värmen i ljuspulsen riktar in sig på mörka pigment. Så, först ska man förbereda området man vill behandla. Ljus hy och mörka hårstrån är det som gäller, och man ska vara nyrakad, ren och torr. När det väl var gjort satte jag igång. Jag ökade snabbt upp till den högsta effekten. Det gjorde inte ont men visst kändes det, och det blev lite varmt. 

Det är en smidig maskin att hålla i, lätt och enkel att använda. Positivt att också att den är kopplad till eluttaget så att man inte behöver tänka på att ladda batterier. Det som var roligast var hur otroligt fort det gick! Maskinen levererade ljuspulser snabbt efter varandra.  Jag behandlade ett mindre område, ansiktet, hals och armhålorna på mindre än 10 minuter. 

Huden är fortfarande lite varm så här en timme efteråt, och jag känner mig riktigt hoppfull! Nu måste jag tyvärr vänta några veckor innan det är dags för nästa behandling eftersom håret växer i cykler. Så långt måste jag säga att jag är imponerad, nu återstår det bara att se om jag får några resultat. Jag skriver igen efter nästa behandling!


6 kommentarer:

  1. Kan inte se datumet för när detta skrevs, men är väldigt nyfiken på hur det har gått! Funderar nämligen själv på att köpa den maskinen till mig och min sambo. :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har bara hunnit testa den några gånger ännu, och än så länge kan jag se en liten skillnad, men det är för tidigt att säga hur pass bra slutresultatet blir.

    Mvh

    Sanna

    SvaraRadera
  3. Åh jag hoppas resultatet blir bra. För jag är så jääääkla trött på att raka, vaxa eller alla andra alternativ det finns där ute. Men har du märkt att du fått mindre hårväxt ännu? :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Nu har jag använt maskinen ganska många gånger, och visst har jag märkt resultat. Maskinen verkar fungera olika bra på olika kroppsdelar. I ansiktet har jag inte märkt så stor skillnad, men på en del ställen där jag använt den är håret helt borta. Så visst fungerar den! Men att bli "hårfri" verkar bli en långdragen process...

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag undrar om du fått mindre hårväxt? Är så himla trött på rakning och vaxning! Är rätt sugen på att testa denna produkt men är rädd att det inte ska fungera. Hur många gånger har du använt den? Tråkigt att du inte märkt någon skillnad på ansiktet ännu!

    SvaraRadera
  6. Hej Sanna!
    Har nyss köpt denna maskinen och har väldigt höga förväntningar. Läser lite överallt och folk verkar vara nöjda! Jag har hunnit behandla bara en gång (i förgår) men nu är jag stubbig i benen som vanligt. Bikinilinjen osv. Värsta delen var ju att jag var tvungen att raka armarna och överläppen bara för att använda den. annars brukar jag epilera armar, armhålorna och vaxa överläppen:( måste man verkligen raka armar och sånt mellan behadlngarna? det är ju hemsk isf. stora frågan är ju varför jag inte ser någon alls skillnad? vissa har sett det redan från första behandlingen!
    Tacksam för svar.

    SvaraRadera