Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

måndag 16 juli 2012

Silk'n Flash&Go



Jag har tidigare skrivit om lasermaskiner framtagna för hemmabruk, Tria och Silk'n. Silk'n finns i flera varianter, och den senaste är "Flash & Go". Den finns hos Elgiganten och kostar i skrivande stund 2222 kr, att jämföra med Silk'n Sensepil som kostar 3249 kr. Man måste köpa till patroner som räcker för 1000 ljuspulser (de kostar 290 kr), vilket såklart räcker olika länge beroende på hur stora områden man vill behandla. Den finns även något billigare på Electroworld.

Flash & Go är godkänd för användning i ansiktet, men såklart att man bör iaktta försiktighet. Fungerar bäst på mörka hårstrån och ljus hy.

Jag har personligen inte testat denna, men funderar starkt på att göra det. Den lovar upp till 50% hårreduktion och har fått fina recensioner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar