Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

fredag 14 januari 2011

Sandpapper

Att avlägsna hår med sandpapper är en gammal metod som har förfinats och blivit både effektivare och skonsammare med tiden. Det finns väldigt många olika produkter på marknaden som fungerar enligt samma princip. Det är väldigt fina sandpapper eller papper belagda med ett tunt skikt av till exempel vetefibrer eller mycket små kristaller samt en rad välgörande ämnen som ska vara bra för huden. Ofta är det en form av handskar man använder manuellt, men det finns nu även batteridrivna apparater. När man använder sandpapper för att ta bort hår slipar man lätt med cirkulära rörelser tills håret är borta.

Köp dem hos Shopping4net
Fördelarna med att slipa bort hår är att man inte får skärsår så som man kan få vid till exempel rakning. Det fungerar även som en peeling för huden, eftersom man även slipar bort döda hudceller. Man kan använda sandpapper i stort sett överallt. Däremot så fungerar det inte på grövre hårstrån, det finns risk att man irriterar huden, och håret växer snabbt ut igen.

1 kommentar:

  1. Men du är ju helt makalös! Det är ju mkt bättre att läsa om en person som verkligen testar allt och är kritisk; alla sajter med anonyma mänskor som höjer en viss produkt till skyarna, vet man ju inte om man kan lita på. Jag har inte mkt besvärande hårväxt själv, men har en familjenedlem som har det.

    Han hatar sitt jättehår på rygg, bröst, skrev, mage etc. Men han är som jag absolut motståndare till alla typer av kemikalier, spelar ingen roll hur 'skonsamma' dom är.

    Rakning, kemikalier, laser, elektrolys och diatermi är uteslutna. Smärtan bryr han sig inte om, skulle du då anse att vaxning, sandpapper eller nåt annat är bäst? Jag ska läsa noggrannare men skulle vilja ha en uppfattning bara.

    Förr fanns det en liten grunka, nån sorts elastisk lera som man formade till en boll, en fd flickvän t mig hade denna boll, ungefär som en modelleraboll som var klibbig, och jag hörde henne skrika "aj" när hon rullade den lite överallt, men den var tydligen effektiv. Finns sådana ännu?

    SvaraRadera