Generande hårväxt angår väldigt många av oss, både kvinnor och män, i olika hög utsträckning.
Jag har länge letat efter den ultimata hårborttagningsmetoden, och testat många av de olika produkter som finns på marknaden. Här delar jag med mig av de olika alternativ som jag har hittat.

onsdag 12 januari 2011

Epilar - Depilar System

Det har länge funnits ett stort antal produkter som har sagt sig kunna hämma hårväxt, en "hair growth inhibitor" efter en annan, vissa med bättre rykten än andra. Principen är att man ska raka eller vaxa (oftast vaxa) området man vill hårfritt, sedan smörja in sig med en lotion eller spraya på en vätska som ska masseras in i huden ordentligt, och efter en tids användning ska enzymerna i produkten få håret att sluta växa. Exempel på produkter med blandade resultat är Kalo, Ultra Hair Away, Hair No More och så vidare.


Klicka här för att läsa mer
Nu finns det en enzymverkande produkt som verkar fungera. Depilar System hette tidigare Epilar System men ändrade namn när formulan blivit mer effektiv. Behandlingar utförs på salong efter vaxning, och man kan behöva upprepa behandlingen flera gånger innan man uppnår önskat resultat. Fördelen med Depilar är att det kan användas av alla, oavsett hudtyp eller hårtyp, och dessutom över hela kroppen och ansiktet. Nackdelen är såklart att man måste gå till en salong och få det gjort, vilket ökar kostnaderna.


1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag hamnade på din logg av ren slump då jag sökte efter silk'n Flash&Go apparaten på google.
    Jag hamnade då på din sida o såg det du har skrivit om Depilar system. Jag tyckte att det var intressant och började söka på det på nätet. efter en lång sökning så hittade jag en hemsida som säljer den och tänkte att jag delar med mig. Har själv inte beställt den än men kommer kanske att göra det.
    Sidan är:
    http://shop.mbc.net/default.cfm?view=prodview&refproducts=477200

    Hoppas att det hjälper.
    Mvh
    Sundus

    SvaraRadera